torsdag 27 mars 2014

Kreativt skapande i Habo


På lördag (29 mars mellan 10 och 15) är det en inspirationsdag som kallas KreativtSkapande på Spinnet i Habo. Det kommer finnas massa olika hantverk att prova på. Hos mig kan du göra ett färgpaket med olika köksavfall som kommer likna det ovan. Vad det kan användas till bestämmer du, kanske broderar du på det eller syr en väska eller använder det som bokomslag.... Välkommen!




Bokens omslag är färgat genom att jag gjort ett paket med olika grejer, lökskal, yttersta bladen på rödkålshuvudet, avocadoskal, saker som skulle hamnat i komposten. Sedan har jag knutit ett snöre runt paketet och lagt det i ett tebad och kokat i någon timme. Packat upp, tvättat med tvättsåpa för hand, torkat och strukit. Materialet är ett gammalt bomullstyg från en loppis.


Inlagan är vanligt skrivmaskinspapper färgade i ett starkt tebad gjort på massa gamla tepåsar som jag sparat efter användning.


Boken är bunden med en teknik som jag lärde mig under en sommarkurs på Hjo folkhögskola.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar