söndag 9 mars 2014

Inte bara fårull....


Har provat att färga några härvor med alpackagarn, ett baby alpacka och ett med en blandning av alpacka och silke. Härligt garn som får en fin lyster, särskilt med silkeblandningen. Är du intresserad av att köpa kolla in min Etzy-shop (funkar inte just nu) eller maila mig på fargbart@annakj.se. Jag tar 210:- för alpacka/silkegarnet och 175:- för enbart alpacka. Båda är 4 trådigt och 1 härva = 100g/400m. Frakt tillkommer.


Garnen är färgade med vass, fnöskticka, blodspindling (två olika bad), och avocado. Tillsammans är de underbara.






Även ett garn med enbart silke fick vara med och färgas. Härligt även det, men jag hade trott att detta var det som skulle dra åt sig mest färg. Men så var inte fallet. Nu lurar jag på ett bra projekt för detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar