onsdag 16 juli 2014

Packa paket...


Nej, detta är ingen nerblodad mumie utan ett färgknyte. Idag har jag varit på färgarpromenad och gjort mig ett knyte som nu ligger och badar på trappan. Det blodiga är blåbär som fått följa med in under tyget. Under en färgarpromenad så packar jag in olika saker som jag stöter på i mitt knyte och så får det bada ett tag innan jag packar upp och ser om presenten passar mig i smaken eller inte.


Jag passade också på att göra några andra inläggningar av växter runt rör. På bilden är det tistelblad som har fått sig en omgång med stålborsten innan jag lindar dem hårt runt ett gammalt elrör. Nu ligger det och badar tillsammans med flera andra i en glasburk. 


Mina burkar på trappan. Två med ett avkok på ängssyra varav ett är med järnspikar mm i. En burk är avocadokärnor och te och den gröna är tussilago och rost. ska bli spännande att se vad det blir av detta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar