måndag 25 augusti 2014

4 liter blodspindling!!!


Har varit ute med familjen i skogen en sväng mellan kvällsmat och barnläggning och plockat 4!!liter blodspindling. Jag brukar vara glad om jag får ihop en liter på en förmiddag och nu plockade vi massor på en halvtimme. Hoppas nu på att det håller i sig och att det kommer finnas lika gott om svamp hela säsongen.


Jag hoppade nästan upp och ner av glädje när jag såg denna syn i "vår" skog. Massor med blodspindling som bara väntade på att plockas, och det är bara augusti ännu... Svamptorken måste byggas snart....Nedan blodspindlingarna på tork. När jag torkar dem så delar jag dem på mitten från hatt till fot, stora delar jag en extra gång. Det är en enkel svamp att torka, kräver inte många byten av tidningspapper.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar